Kupongid – kas kasutada % või USD allahindlust?

dets. 19, 2019 by admin in  Uncategorized

Rakenda oma toodete müügis kindlasti Voucher Code ja hinnasta oma toode juba nii, kupongi väikese allahindlusega Su eelrve kenasti välja tuleb.

Voucherite plussid:

  1. See toob su listingule rohkem klikke, ehk Click Trough Rate suureneb
  2. Mitte ilmtingimata ei kasuta kõik ostjad võimalust alet saada ära -jälgi kupongide “redeemimist”, et teada saada, palju raha sinu taskusse jääb
  3. Protsendilist allahindlut kasuta siis, kui suudad pakkuda üle 50% allahindlust. Inimesed on niivõrd harjunud suurte allahindlustega, et 5-10% on turunduses nagu hane selga vesi). Pane parem niteks 10-dollarilise toote puhul “Save 1 USD”. See on matemaatiliselt sama kui 10%, aga palju paremini hoomatavam.

NÄIDE: paremaloleval näitel on parem kasutada dollareid, sest 1.75 USD säästu on palju paremini arusaadavam kui 5% .

Nõuanne pärineb Danny McMillani webinarist. Danny räägib Amazoni aastakonverentils turunduse ja PPC kõige olulisematest uudistest – head katsetamist ja kohtume juba konverentsil!

 

 

 

Millal lasta lahti ebaõnnestunud tootest?

jaan. 30, 2020

Millal lasta lahti ebaõnnestunud tootest ja mida sellega peale hakata?

Ilmselt on valdav enamus Amazonis müüvatest ettevõtjatest sattunud tootele, mis ei hakka müüma. Alustades on üpris tavaline, et õnnestub üks toode neljast. Mida siis nende kolme kiduva tootega peale hakata? Vaatame võimalikke tegevusi.

Ka siis kui sa oled toodet analüüsides teinud läbi kõik võimalikud meetodid, arvutanud toote müüginumbreid edasi ja tagasi, analüüsinud konkurentsi, leidnud unikaalse eristuvuspunkti, küsinud nõu kogenumatelt müüjatelt, ei ole ikkagi 100%-list garantiid, et toode õnnestub.

Samuti on võimalik, et mingil põhjusel langevad muidu hea toote müügid kas järsult või hääbuvad müügid pikema perioodi jooksul üha tiheneva konkurentsi tõttu. Näiteks on konkurendid alandanud hindu, lisandunud on palju uusi variatsioone, toote listingute kvaliteet on oluliselt tõusnud või siis ongi selle toote hea marginaaliga elutsükkel lõppemas. See on täiesti tavaline toote elukaare osa – mida rohkem tuleb ajapikku pakkujaid, seda väiksemaks muutuvad hinnad, sest võimalikud parendused tuuakse turule ära. Kuigi tugev bränd ja story on abiks, siis neid on mõttekas looma hakata alles siis, kui oled Amazoni juba umbes 1,5 aastat tegutsenud ja käivet teed seitsmekohalistes numbrites. See on väga kallis ning eeldab samuti oma kliendi ja turu väga head tundmist, et brändist tekkivat eelist maksimaalselt ära kasutada.

Lõpuks jääb ainukeseks tõeliseks eristuvuspunktiks see, et tunned läbi ja lõhki oma kliendi vajadusi, toote niši ja turgu ning oled suuteline seda teadmist ära kasutama igas punktis alates toote parendustest kuni tootelehe optimeerimiseni.

Igal juhul on seisva tootega sinu raha laos seisva kauba all kinni, mis muidu võiks teenida sulle kasumit juba uue tootega.

Millal oleks õige aeg tootest lahti lasta?

Kõige esimene asi on oma mindset endiselt positiivne ja meel kaine hoida. Nii nagu toote valik baseerub selgel analüüsil, samamoodi peaks ka sinu otsus mida oma mittemüüva tootega edasi teha,

baseeruma numbritel ja ratsionaalsel otsusel. Kümne küünega tootest kinni hoidmine, enda või Amazoni ja konkurentide süüdistamine ning hirm edasise ees ei lase sul näha erinevaid võimalusi.

Järgmiseks tuleks endale selgeks teha taaskord numbrid – kui palju maksab selle toote jätkuv üleval hoidmine ja millised on likvideerimiskulud ehk arvutada oma „win-loss“ hind välja (likvideerimine versus tulevased laokulud, kui jätkad toote laos hoidmist oodates kõrgema hinnaga müüke). Juba selle lihtsa arvutuse tegemise ajal hakkab su aju genereerima võimalusi, mida saaksid oma tootega veel ette võtta enne lõplikku hüvastijättu.

Millised on edasised võimalused?

Laias laastus on kaks valikut – proovida müüa ladu võimalikult kiiresti tühjaks või likvideerida kogu kaup võimalikult väikeste kuludega. Sõltuvalt olukorrast on võimalikud ka nende kahe tegevuse erinevad kombinatsioonid (osa müüa ja osa likvideerida), eriti kui ees on tulemas head müügiperioodid, näiteks jõulud.

1. Vaata kriitiliselt üle oma toote listing

Kuigi see tundub elementaarsena, siis enamikel juhtudel ei pöörata oma listingu kvaliteedile piisavalt tähelepanu, eriti kui motivatsioon selle tootega edasi tegeleda langeb. Samuti kiputakse arvama, et kui ma listingu olen kord ära teinud, siis rohkem ei pea sellega tegelema. Samal ajal konkurendid aga tegutsevad hoogsalt ja situatsioon turul muutub pidevalt.

Mida teeb Sinu avapilt? Äkki oled valinud mahedad pehmed toonid olukorras, kus konkurendid paistavad silma kontrastsete kõnekate avapiltidega ning kaotad osa mängu juba siin?

Vaata värske pilguga üle oma fotod ja pealkiri, bullet-pointid ja kirjeldus. Võrdle end konkurentidega, loe review’sid. Analüüsi uuesti võtmesõnu ning leia uusi võimalusi tõsta oma toodet esile näiteks soodsamate longtail fraasidega. Näiteks võiksid läbi töötada 500+ reviewd, mille oled saanud nii enda toodetele kui ka konkurentide omad, organiseeri neid nii, et tekivad selged mustrid kliendi eelistuste kohta (mida ta väärtustab või mis talle ei meeldi). Nii leiad üles uued võimalused. Nüüd vaata kriitiliselt ja ausalt üle enda tooteleht ja küsi, kas minu tekstid, pildid ja listingu ülesehitus toetab seda, et kliendil tekiks reaalselt ahhaaa-hetk “See on täpselt see, mida ma otsisin ja see tundub palju parem, kui konkurentide tooted”. Teisisõnu – sinu loodud eristumine läheb kliendile korda. Tõstes oma toote nähtavust, suurendad ka võimalusi ostudeks. Isegi kui kõik see tõstab su müüki ainult 1-2 tk päevas, on see parem kui niisama laos seisev kaup.

Teades oma toote ’break-even’ hinnapunkti ning edasisi FBA ja PPC kulusid, võid avastada, et sul on ruumi oma toote hinda oluliselt alandada. Siinjuures tuleb silmas pidada, et vähemalt FBA tasud saavad kaetud potentsiaalsete müükide arvelt, et mitte Amazonile laotasudes võlgu jääda.

Sa võid alandada oma hinda järk-järgult jälgides, kuidas see müüke mõjutab. Kui velocity ehk läbimüük suureneb, saad suhteliselt valutult laojäägist lahti.

1 dollariga müük pole Amazonis kindlasti hea mõte, kui tahad kaupa likvideerida. See on kallim kui hävitamine. Kui lased hinna alla sinnamaani, kus maksad Amaonile FBA tasusidiga müügi korral peale,

2. Kas hinda alandada või kaup hävitada?

siis vali parem kauba hävitamise võimalus paarkümne sendi eest (lõplik kulu sõltub kategooriast ja kaubast).

3. Reklaami, reklaami, reklaami

Kui kõik eelnev on tehtud ja sinu arvates up-to-date, ning oled kindel et Su tootel ei ole olulisi puudusi võrreldes konkurentidega, siis tõsta PPC hinda, eriti soodsamate longtail fraasidele.

Kui veel jaksad, siis väljastpoolt Amazoni oma tootele liikluse toomine on siinkohal täpselt sama vajalik kui toote lanseerimiselgi – alates Manychati automatiseeritud chatbotist, Instagramist ja Facebookist ning lõpetades kupongisaitidega. Muidugi tuleb siinkohal hinnata ka sellega kaasnevaid kulusid – nii raha kui selleks kuluvat aega. Tuleb aga rõhutada, et ulatusliku reklaami tegemine on kõige asjakohasem siis, kui su tootel on juba olemas head reviewd, vastasel juhul võib see sulle lihtsalt väga kalliks minna ja tulemus ei ole palju parem.

4. Müü toote laojääk väljapoole Amazoni

See on viimane õlekõrs, millest haarata enne totaalset likvideerimist kui eelnevad tegevused pole loodetud tulemust andnud. Eriri veel, et Eesti ettevõtetele kuluvat laoseisu paljud likvideerimissaidid vastu ei võta.

Laojääkide ostjaid on võimalik leida teiste Amazoni müüjate hulgas, kui hõikad selle välja mõnes FB grupis. Samuti saad nendest gruppidest teavet võimalike likvideerimissaitide kohta, kus oma toodet madala hinnaga ja hulgi ära müüa. Osadel saitidel saad oma toote listida ning oodata ostuhuviliste parimaid pakkumisi. Kuid on ka selliseid, kes ostavad kohe su laojäägi ära ning edasise müügiga tegelevad ise. Selleks peaksid küll oma tooted Amazonist välja viima mõnda eraldiseisvasse lattu, kuid seal ladustamine on soodsam kui Amazoni FBA lao pika-ajalise hoiustamise tasud.

Kui sul on jaksu ja tahtmist, võid endale selgeks teha ka E-bays müümise võimalused. Selleks on samuti mitmeid on-line kursuseid. Siinjuures pead arvestama sellega, et ostjale peaksid toote reeglina saatma omal kulul, ehk et saatmiskulu on suhteliselt kõrge ning võib võtta suure osa oodatavast väikseimastki kasumist.

Mille iganes kasuks otsustad, arvuta välja oma „win-loss“ hinnapunkt. Ehk et kui palju sa pead hinda alandama, et saada oma jääk müüdud versus tulevased laokulud, kui jätkad toote laos hoidmist oodates kõrgema hinnaga müüke. Selle järgi saad teada miinimum hinna millega oma laojääk mujal ära müüa, et tuleksid vähemalt nulli, parimal juhul võid teenida isegi väikese kasumi. Suurim kasu on aga sellest, et sinu raha vabaneb seisva laovaru alt ja saad minna järgmiste testidega et leida edukaid tooteid. Foorumites on soovitatud selliseid laojääkide ostjaid ja/või saite nagu boxfox.co, liquidation.com, koleimports.com, kuid kõik sellised saidid ei pruugi väljaspool USAt registreeritud ettevõtteid teenindada.

5. Likvideeri oma toode Amazonis

See võiks olla sinu absoluutselt kõige-kõige viimasem valik kui oled kõik muud võimalused ära proovinud ning leiad, et toote müümine teistele likvideerijatele toob Sulle veel lisakulusid- ja tegevusi, mida sa kanda ei soovi. Amazonis toote likvideerimine on siiski soodsam kui selle mujale lattu välja viimine, kuigi ka see teenus ei ole päris tasuta.

page3image3146368016page3image3146368352page3image3146368624page3image3146368896

Amazoni platvormil on põhimõtteliselt kaks võimalust oma toote likvideerimiseks – postitada oma toode Amazon Outleti või otse likvideerida. Esimesel juhul lubab Amazon müüa sul seda hinnaga, mis katab ära FBA kulud. Samas see ei garanteeri kuidagi, et saad kogu oma kauba niimoodi müüdud, sest ka Outletis on vaja potentsiaalsele ostjale teiste hulgast silma paista.

Teisel juhul küsib Amazon väikese tasu iga toote likvideerimise eest ning sa ei pea sellega enam ennast vaevama. Kuigi Amazon maksab ka siin väga marginaalse tasu su toote eest (2-3%), siis ilmselt nulli sul ei ole võimalik tulla. Lisaks võib see võtta aega kuni 6 kuud, et isegi su väikeses koguses laojääk likvideeritud saab.

6. Lansseeri oma toode uuesti

Vahel võib siiski juhtuda, et tootel on tegelikult jätkuvalt potentisaali, kuid mingil põhjusel ta just selle listingu alt ei müü väga hästi. Näiteks on listinguga mingeid probleeme, mille parandamine võtab aega või on muul põhjusel keeruline, toote esmane lansseerimine on olnud täis hulgaliselt amatöörlike vigu, sest sa alles õpid ning listing on juba kogunud liiga palju negatiivset statistikat. Samuti võib Amazon mingit reeglit muuta, mis mõjutab sinu toote listingut negatiivselt.

Re-launch on mõttekas sellisel juhul, kui sa oled absoluutselt kindel, et su toote elukaar Amazonis ei ole sugugi veel lõppenud ning uus võimalus võiks seekord edu tuua. Re-lansseerimiseks on põhimõtteliselt kaks võimalust: a. sama listingu agressiivne re-rankimine; b. sama toote uue ASINiga turule toomine. Mõlemal variandil on omad plussid ja miinused.

  1. Sama listingu agressiivne re-rankimine. Kuigi kolmest variandis kõige odavam, on see ka kõige vähem efektiivne viis. Põhimõtteliselt paned sa siin kogu oma aja, aju ja raha uute ja agressiivsemate reklaamide, giveaway’de, erineva protsendiga allahindluste, väljastpoolt ostjate toomisele ja toote promomisele, agressiivsele PPC-le – kõik need võimalused korraga tööle rakendatud. See meetod on paljude jaoks edu toonud, kuid ainult juhul, kui toode on tõesti kvaliteetne ja listing on korralikult optimeeritud. Selle meetodi miinuseks on see, et on raske otsustada, millal ikkagi tuleks nüüd selle tootega lõplikult hüvasti jätta ning see kokkuvõttes suurendab veelgi sinu kogukahjumit.
  2. Sama toote uue ASINiga turule toomine. See on mõnevõrra keerulisem ja kallim võimalus, kuid tasub kaalumist kui oled sattunud pahatahtlike rünnakute või Amazoni enda sabotaaži ohvriks. Selle meetodi puhul sa lihtsalt viid oma toote Amazonist välja ning tood uuesti müüki uue listingu ja UPC koodiga. Kui Sul varasemast on olemas head reviewd ja sinu toote kategooria toetab review’de liitmist, siis võid oma toote tuua vana listingu variatsioonina müüki.

Kokkuvõtteks

Cash is king! Võta endale konkreetne ajaraamistik, millal päästetegevused tulemuse peavad tooma – näiteks annad endale 2 kuud. Kui tegevused tulemust ei too ja kasumlikku müüki nurga tagant ei paista, likvideeridki kauba ja võtad raha laovarude alt välja. Vahel ongi likvideerimine ainus ratsionaalne tegutsemisviis ning see on täiesti normaalne amazoniettevõtluse osa.

Pea meeles, et see ei näita kuidagi, et sa oled Amazonis ettevõtjana läbi kukkunud. Vastupidi – tänu sellele kogemusele tead edaspidi paremini kuidas oma tootel ja konkurentsil silma peal hoida ning

page4image3145759392page4image3145759664

ladu hallata ja tegutsed tunduvalt kiiremini ja otsustavamalt, kui mõnda su järgmistest toodetest ootab ees sama saatus. Loodetavasti küll seda nii pea uuesti ei juhtu!

Külma närvi ja selget pead!

Refereerinud Jungle Scout, Ecomcrew, Helium10 ja business.com artiklitest Yvelin Karu, oma kogemused lisanud amazonimüüjad Mihkel Moosel ja Egle Raadik-Gonchev

Konverents lükkub 10. oktoobrile

märts 13, 2020

Hea amazonimüüja!

Amazoni aastakonverents lükkub hetkel toimuva tõttu edasi sügisesse. Uus konverentsi toimumispäev on 10. oktoober 2020.

Kui Sul on juba ostetud pilet, siis see garanteerib Sulle sisesepääsu 10. oktoobril ja omalt poolt sa midagi lisaks tegema ei pea.

Meil on heameel teatada, et kõik välisesinejad on oma kalendrid uue kuupäevaga kooskõlastanud ning sügisel tulemas.

Korraldame endiselt Sulle nii kevadel kui suvel webinare esinejatega, et tuua Sinuni huvitavaid esinejaid ja toimivaid nippe amazoniäri edukaks tegemiseks.

Seniks aga kontrollime kontrollitavaid tegureid ja keskendume sellele, mida me ise saame teha, et hoida ennast tervena ja oma amazoniäri kasvatada.

Ole terve ja näeme juba sügisel!

Mihkel ja Egle

Kas ma peaksin omama e-kaubanduse ettevõtet?

jaan. 04, 2020

Kas ma sobin e-kaubanduse ettevõtte omanikuks?
Kaunid loosungid – asukohavabadus, piiramatu globaalne teenimisvõimalus, teha oma asja, omada oma
brände – kõlab internetiettevõtluse ja veebikaubandusega alustamisel magneetiliselt. Ja see kõik ongi
võimalik. Aga siis, kui Sinus on peidus tavalisest suurem ambitsioonikus, vastupidavus, nälg… ja mis kõige
olulisem – liikuda edasi vaatamata sellele, et ette tuleb ootamatus koguses väljakutseid.
Kõlab nagu tingimus ükskõik milliseks ettevõtlusvormiks? Nii ongi. Ainus vahe on vast see, et e-
kaubanduse maastikul lisandub kõigele juurde tavapärasest kiirem õppimisvajadus, sest valdkond kasvab
meeletult ja muutused on sõna otseses mõttes igapäevased. Vaatamata sellele oleme oma tiimiga käima
tõmmanud ligi 150 000 USD kuus käivet tegeva ettevõtte, mis teenindab kliente Amazoni platvormil üle
maailma.
Tõttöelda arvan, et eestlased peaksid rohkem tegelema rahvusvahelise e-kaubandusega, sest mida
muud me siin väikeses põhjamariigis niiväga peale programmeerimise peale hakkame – tööstuse
tootmishinnad kipuvad kõrgeks minema ja turismiriigina me laineid ka ei löö.
Kutsun Sind tegema igapäevaseid tooteid paremaks ja korjama kokku ülemaailmseid käibeid siiasamasse
Eestisse. Parimad meie kogukonnast teevad 1M+ käivet kuus, oleme oma tiimiga nendega võrreldes veel
„väikesed õekesed“ (sest „poisike“ ei saa enamjagu naistest koosneva tiimi kohta öelda), kuigi
aastakäive läheb üle 1 mln dollari.

Miks ma e-kaubanduses tegutsen ja Amazonis müün?
Huvi Amazoni kui maailma suurima e-kaubanduse platvormi vastu tekkis elades perega 6 kuud Aasias,
kus kohtasin sageli digitaalnomaade (asukohavabalt töötavaid inimesi) – sain teada, et võin müüa
ülemaailmsele turule enda arendatud/parendatud tooteid ja Hiina tehased on säärase ärimudeliga nii
harjunud, et alustuseks sobivad ka paarisajatükised tellimused.
Mõeldud-tehtud. Ja üllatus kui suur, et kogu krempli (rahvusvaheline tootmis-, logistika- ja turundus-
süsteem) õppimisele kulus ei rohkem ega vähem kui 6 kuud – enne kui oma esimese toote üles sain. Olin
siis ettevõttes veel täiesti üksi ning kuna mul on ka 3 last, mõned sõbrad ja jõusaali kuukaart, siis
Amazon kippus jääma ajavahemikku 22.00-02.00. Pikalt nii vastu ei pea, kuid pool aastat kannatab siiski
ära.
Esimesest kolmest tootest põlesid kaks heleda leegiga kahjumisse, tegin hulga klassikalisi vigu ja maksin
seeläbi kõvasti elukooliraha. Kuna üks toode siiski müüs „meeletud“ 3 tk päevas, siis motivatsioon mingil
määral jätkus, ning jõuludeks olin fakti ees, kus pidin valima – oma e-turundusettevõtte käimas
hoidmine või Amazon. Värvisin end täiesti nurka, sest nagu Tony Robbins ütleb, „Energy flows were the
attention goes“ . Tundsin, et pidin olema 100% ühes teemas, et teha läbimurre. Leida viis nii
töökoormuse kui rahalise poolega toime tulla. Leida järgmisi kasumlike tooteid. Ja olemata sel ajal ilma
igasuguse mõistliku sissetulekuta.

Lahendused selginevad, kui minna läbi hirmuloori. Hakkasin konsulteerima, koolitama ning alustasime
koos kolleeg Mihkel Mooseliga iga-aastase Amazoni Aastakonverentsiga, kus Eesti edukate e-
kaubandusettevõjate edulugusid ja praktilisi kogemusi jagame.
Kuidagi jäin ellu ning järgmine toode enam ei põrunud. Õigupoolest arvasin lanseerimise hetkel, et
neljanda tootega on maksimaalselt võimalik teha 20 000 USD käivet kuus, täna aga teeb ainuüksi see
toode üle maailma 50k+k kuus. Müüme oma brände nii Kanadas, USAs kui Euroopas – need on
lihtsaimad turud, kuhu esimese hooga siseneda.
Varsti 3 aastat amazonivaldkonnas tegutsemist on kahtlemata õpetanud vastupidavust, sest Amazon on
ülemaailmne monstrum, mis seab kliendi esimesele positsioonile. Müüjaid tallab aga kohati mudas.
Sellest pole hullu midagi, oleme eestlastena väga hästi kohanevad ning meid see ei murra. Oma
mõttemaailm tuleb ümber pöörata. Probleem on ju tegelikult võimalus – Sinu konkurent ei viitsi
järgmisest komistuskivist edasi minna. Sina aga lähed ja iga kord on Sinu päralt avaram
teenimisvõimalus, sest kõik müüjad lihtsalt ei viitsi ega taha väljakutseid (kvaliteediprobleemid, Amazoni
eripärad jms) ära lahendada. Ja nii samm sammu haaval liigudki edasi, valmis saama rahe krae vahele,
aga ka olla valmis olukorraks, kus su toode võib poole aastaga kasvada 30k käibelisest tootest 500k
käibeliseks, nagu juhtus hea kolleegiga.
Miks peaks üks inimene, ekspert, ettevõte  mõtlema Amazonis müügi peale? Kas peab ja kellele see
tegelikult on sobiv?
Maailma e-kaubanduses vedeleb maas tohutult palju raha. Ei pea seda üles korjama. See ei ole
esmapilgul võibolla üldse kättesaadav, aga seda on väga palju, kui viitsid „seenelkäimise“ selgeks õppida.
Kui riik suunaks Eesti eksportivad ettevõtted messidele saatmise asemel oma tooteid Amazonis ära
valideerima, tabaks meid ilmselt ootamatu majanduskasv, aga kuna teema on nii uus, siis pidin veel
aasta tagasi pangast kasvamiseks laenu küsima minnes tegema haldurile koolituse, et me ei müü Poola
sokke Eesti e-poes, vaid tegeleme tootearenduse ja turundusega globaalses mastaabis.
Amazon sobib kõige paremini toodetele, mida võiks sama hästi müüa Prismas, Ehituse ABC-s ja
Koduekstras – igapäevane laiatarbekaup läheb sea kõige paremini peale. Hinnapunkt ei tohiks olla
„Stockmann“, sest Amazoni otsingutes väljatuleku üks olulisemaid kriteeriume on läbimüük tükkides –
eksklusiivsetel toodetel pole seda võimalik üles pumbata ja toode jääb otsingutes liiga kaugele, et klient
seda näeks.
86% müüki toimub otsingute esilehtedel, seetõttu on optimaalne väärtuspakkumine väga oluline, et
maksimaalselt kõrget läbimüüki teha. Liiga kallis tootearendus siin ei toimi. Teha tuleb vaid hädavajalik –
mida täpselt, ütlevad meile kliendid ise tooteülevaadetes (reviewd) ja küsimustes. Meie asi on
maailmast leida tehas, kes suudab kliendi soovitut reaalselt ka toota.
Eesti ettevõtted peaksid kogu om atootmisprotfelli Amazonis ära valideerima, vaatama, kas globaalsel
turul juba eksisteerib nõudlus ja sisenemispunkt, sest sisuliselt näeb nii ära juba olemaoleva
ekspordivõimaluse, mida pole vaja tikutulega messidelt üles leida.
Kui olemasolev portfell mingil põhjusel müüdav pole, tuleb järgmisena vaadta toomiskompetentsi – kui
oskan suures koguses toota küünlaid, siis mis küünlaid Amazonis kõige enam taga otsitakse? Milliste
otsisõnade taga on kallimad ja eksklusiivsemad, kõrgema hinnapunktiga tooted, kus saaksin paremat

marginali kätte? Mis uusi tooteid saaksin turule tuua, lugedes klientide reviewsid ja mõistes nende
soove?
Mis rolli mängib Amazon ettevõtluses tänapäeval?
Meeletut. Kuna segment kasvab 20-30% aastas, siis ei tohiks ükski tootmisettevõte e-kaubandust
tähelepanuta jätta, sest tavakaubandus (füüsilised poed) kasvavad vaid 3% kanti aastas – see on
sisuliselt stagnatsioon. Uut raha siit enam peale ei tule. Tahad kasvada, tuleb minna sinna, kus klient on.
Ja klient istub üha rohkem internetis.
Lisaks on sündinud on täiesti uus generatsioon ettevõtjaid, nagu ma ise – erabrändide omanikud, kes
kuulavad turgu ja toodavad täpselt seda, mida klient tahab. Me ei tooda tooteid ise, otsime selleks
sobiva tehase ükskõik kust maailma otsast, aga peame olema oma segmendi totaalsed eksperdid,
minema detailidesse, sest meis saavad tootearendajad.
Me ei tegele romantilise pastakast idee väljaimemise ega maailma muutmisega – me teeme sageli
igavaid igapäevatooteid paremaks ja paneme need tagasi sellesama oma arvamust väljendand ostja
silmade ette.
Lähme näpunäidete juurde. Millega tuleb Amazonis müüki alustades silmas pidada? 5 konkreetset
soovitust.
1. Esmalt on vaja valideerida ära turg ja nõudlus – ideaalis tahame olla situatsioonis, kus nõudlus on suur
aga konkurents väike. Selleks kõrvutame igakuiseid käibeid (teenimispotentsiaal) tootele tulnud
reviewdega (sotsiaalne kinnitus, et toode on hea) ja vaatame, kas on midagi, mida saame teha paremini
sellest, mis juba olemas on -olgu see siis muudetud värv või materjal, parem listing (tootekuulutus),
lisatud instruktsioon või koguni komplekt toodetest, mida sageli koos kasutatakse.
2. Soovitan hoida esimese private label toote tarbeks varuks ca 3000-5000 EUR, sest pool sellest kulub
esmase koguse väljaostmiseks (alla paarisaja pole väga mõtet tellida)ja ülejäänud logistikale,
turundusele ja muudele kulutustele.
3. Kvaliteedikontrolli vahele jätta mingil juhul ei tohi. Isegi, kui oled püsti tõmmanud suurepärase
tootmisprotsessi ja kõik toimib nagu õlitatult. Hiinlaste arusaam kvaliteedist on kui minna Egiptusesse 3*
hotelli ja eeldada, et see on sama kui Eesti 3*hotell…. Eest leiad aga 8-kohalise hosteli. Hiina tehased on
suured monstrumid, kes on huvitatud oma kauba väljasaatmisest – kui Sina selle kauba kvaliteeti ei
kontrolli, siis teeb seda Amazoni klient1* reviewga. See on halvim, mis võib juhtuda, sest vähem kui 3*
keskmise reviewskooriga tooted üldiselt kaotavad võimekuse olla usaldusväärsed ning müüki teha.
4. Loe läbi Amazoni loomist kirjeldav raamat „The Everything Store“ – olemas ka eestikeelsena. Sealt
nopid üles ettevõtte asutaja Jeff Bezose edutegurid ja tema mindseti. Kopeerides seda, mida ja kuidas
teeb Bezos, on edu pikemas perspektiivis võimatu vältida ��.
5. Suhtle teiste amazonimüüjatega – leia oma tasemel tegutsevaid müüjaid ning tehke
masterminde/kokkusaamisi. Palju on omaette pusimist ning miks leiutada jalgratas, kui see juba olemas
on. Tule kohtu kindlasti kogenud müüjatega ka iga-aastasel kokkusaamisel maikuus
(www.amazonestonia.ee), sest saad inspiratsiooni ja nippe, kuidas väljakutseid seljatada.

Esmased infoallikad: mida soovitad jälgida, kuulata, lugeda, et õppida rohkem Amazonis müügi
kohta?
Soovitan otsida üles Facebookis Amazon Estonia grupp, kuhu on kogunenud suurem osa e-kaubanuduse
huvilisi. Palju materjali leiad YouTubest, kuid ole teadlik, et enamus neist proovib sulle maha müüa oma
online kursust ja võib maalida seetõttu pildi edu saavutamise kiirusest liiga „roosaks“, et sa
maksimaalselt kiiresti pihta hakata ja miljoneid koju tooma tahaksid hakata.
Kõik on võimalik, kuid Eesti tegijate kogemusel vajad enda käimatõmbamiseks 1.5-2 aastat.
Kust saab sind jälgida?
Olen www.amazonestonia.ee korraldavate sündmuste ja webinaridega seoses alati pildil, kuid
erakonsultatsioone alates 2020. aastast ilmelt enam anda ei jõua, sest oma ettevõtlus on kasvanud juba
nii suureks.
Teen jaanuaris 2020 ära viimase põhjaliku Amazoni Kooli (www.eturunduspartner.ee) ning ootan väga
huvilistega kohtumist 15. mail 2020 Amazoni Aastakonverentsil. Otsi mind Facebookist, kui soovid
ükskõik mis teemal lisa küsida! Edukaid ettevõtmisi globaalsel turul!