fbpx
Header Image

Artiklid

Uncategorized

Konverents lükkub 10. oktoobrile

märts 13, 2020

Hea amazonimüüja!

Amazoni aastakonverents lükkub hetkel toimuva tõttu edasi sügisesse. Uus konverentsi toimumispäev on 10. oktoober 2020.

Kui Sul on juba ostetud pilet, siis see garanteerib Sulle sisesepääsu 10. oktoobril ja omalt poolt sa midagi lisaks tegema ei pea.

Meil on heameel teatada, et kõik välisesinejad on oma kalendrid uue kuupäevaga kooskõlastanud ning sügisel tulemas.

Korraldame endiselt Sulle nii kevadel kui suvel webinare esinejatega, et tuua Sinuni huvitavaid esinejaid ja toimivaid nippe amazoniäri edukaks tegemiseks.

Seniks aga kontrollime kontrollitavaid tegureid ja keskendume sellele, mida me ise saame teha, et hoida ennast tervena ja oma amazoniäri kasvatada.

Ole terve ja näeme juba sügisel!

Mihkel ja Egle

Artikkel

Miks on oluline hoida silma peal Amazoni tootekategooriatel?

veebr. 05, 2020

Amazoni tootekirjeldust luues tuleb sul valida, mis kategooria on müümiseks kõige relevantsem, samas ka kõige viksema konkurentsiga. Sinu valitud kategooria ei pruugi aga püsima jääda ja võid seetõttu müüke kaotada. Vaata siit, mis on lahenduseks.

Lahenduse autor Danny McMillan esineb 15. mail 2020 Tallinnas Amazoni Aastakonverentsil ning ootab ka Sind endale e-kaubanduse kohta küsimusi küsima.

Video: Egle Raadik-Gonchev, amazonimüüja, Amazoni Aastakonverentsi kaaskorraldaja

Uncategorized

Millal lasta lahti ebaõnnestunud tootest?

jaan. 30, 2020

Millal lasta lahti ebaõnnestunud tootest ja mida sellega peale hakata?

Ilmselt on valdav enamus Amazonis müüvatest ettevõtjatest sattunud tootele, mis ei hakka müüma. Alustades on üpris tavaline, et õnnestub üks toode neljast. Mida siis nende kolme kiduva tootega peale hakata? Vaatame võimalikke tegevusi.

Ka siis kui sa oled toodet analüüsides teinud läbi kõik võimalikud meetodid, arvutanud toote müüginumbreid edasi ja tagasi, analüüsinud konkurentsi, leidnud unikaalse eristuvuspunkti, küsinud nõu kogenumatelt müüjatelt, ei ole ikkagi 100%-list garantiid, et toode õnnestub.

Samuti on võimalik, et mingil põhjusel langevad muidu hea toote müügid kas järsult või hääbuvad müügid pikema perioodi jooksul üha tiheneva konkurentsi tõttu. Näiteks on konkurendid alandanud hindu, lisandunud on palju uusi variatsioone, toote listingute kvaliteet on oluliselt tõusnud või siis ongi selle toote hea marginaaliga elutsükkel lõppemas. See on täiesti tavaline toote elukaare osa – mida rohkem tuleb ajapikku pakkujaid, seda väiksemaks muutuvad hinnad, sest võimalikud parendused tuuakse turule ära. Kuigi tugev bränd ja story on abiks, siis neid on mõttekas looma hakata alles siis, kui oled Amazoni juba umbes 1,5 aastat tegutsenud ja käivet teed seitsmekohalistes numbrites. See on väga kallis ning eeldab samuti oma kliendi ja turu väga head tundmist, et brändist tekkivat eelist maksimaalselt ära kasutada.

Lõpuks jääb ainukeseks tõeliseks eristuvuspunktiks see, et tunned läbi ja lõhki oma kliendi vajadusi, toote niši ja turgu ning oled suuteline seda teadmist ära kasutama igas punktis alates toote parendustest kuni tootelehe optimeerimiseni.

Igal juhul on seisva tootega sinu raha laos seisva kauba all kinni, mis muidu võiks teenida sulle kasumit juba uue tootega.

Millal oleks õige aeg tootest lahti lasta?

Kõige esimene asi on oma mindset endiselt positiivne ja meel kaine hoida. Nii nagu toote valik baseerub selgel analüüsil, samamoodi peaks ka sinu otsus mida oma mittemüüva tootega edasi teha,

baseeruma numbritel ja ratsionaalsel otsusel. Kümne küünega tootest kinni hoidmine, enda või Amazoni ja konkurentide süüdistamine ning hirm edasise ees ei lase sul näha erinevaid võimalusi.

Järgmiseks tuleks endale selgeks teha taaskord numbrid – kui palju maksab selle toote jätkuv üleval hoidmine ja millised on likvideerimiskulud ehk arvutada oma „win-loss“ hind välja (likvideerimine versus tulevased laokulud, kui jätkad toote laos hoidmist oodates kõrgema hinnaga müüke). Juba selle lihtsa arvutuse tegemise ajal hakkab su aju genereerima võimalusi, mida saaksid oma tootega veel ette võtta enne lõplikku hüvastijättu.

Millised on edasised võimalused?

Laias laastus on kaks valikut – proovida müüa ladu võimalikult kiiresti tühjaks või likvideerida kogu kaup võimalikult väikeste kuludega. Sõltuvalt olukorrast on võimalikud ka nende kahe tegevuse erinevad kombinatsioonid (osa müüa ja osa likvideerida), eriti kui ees on tulemas head müügiperioodid, näiteks jõulud.

1. Vaata kriitiliselt üle oma toote listing

Kuigi see tundub elementaarsena, siis enamikel juhtudel ei pöörata oma listingu kvaliteedile piisavalt tähelepanu, eriti kui motivatsioon selle tootega edasi tegeleda langeb. Samuti kiputakse arvama, et kui ma listingu olen kord ära teinud, siis rohkem ei pea sellega tegelema. Samal ajal konkurendid aga tegutsevad hoogsalt ja situatsioon turul muutub pidevalt.

Mida teeb Sinu avapilt? Äkki oled valinud mahedad pehmed toonid olukorras, kus konkurendid paistavad silma kontrastsete kõnekate avapiltidega ning kaotad osa mängu juba siin?

Vaata värske pilguga üle oma fotod ja pealkiri, bullet-pointid ja kirjeldus. Võrdle end konkurentidega, loe review’sid. Analüüsi uuesti võtmesõnu ning leia uusi võimalusi tõsta oma toodet esile näiteks soodsamate longtail fraasidega. Näiteks võiksid läbi töötada 500+ reviewd, mille oled saanud nii enda toodetele kui ka konkurentide omad, organiseeri neid nii, et tekivad selged mustrid kliendi eelistuste kohta (mida ta väärtustab või mis talle ei meeldi). Nii leiad üles uued võimalused. Nüüd vaata kriitiliselt ja ausalt üle enda tooteleht ja küsi, kas minu tekstid, pildid ja listingu ülesehitus toetab seda, et kliendil tekiks reaalselt ahhaaa-hetk “See on täpselt see, mida ma otsisin ja see tundub palju parem, kui konkurentide tooted”. Teisisõnu – sinu loodud eristumine läheb kliendile korda. Tõstes oma toote nähtavust, suurendad ka võimalusi ostudeks. Isegi kui kõik see tõstab su müüki ainult 1-2 tk päevas, on see parem kui niisama laos seisev kaup.

Teades oma toote ’break-even’ hinnapunkti ning edasisi FBA ja PPC kulusid, võid avastada, et sul on ruumi oma toote hinda oluliselt alandada. Siinjuures tuleb silmas pidada, et vähemalt FBA tasud saavad kaetud potentsiaalsete müükide arvelt, et mitte Amazonile laotasudes võlgu jääda.

Sa võid alandada oma hinda järk-järgult jälgides, kuidas see müüke mõjutab. Kui velocity ehk läbimüük suureneb, saad suhteliselt valutult laojäägist lahti.

1 dollariga müük pole Amazonis kindlasti hea mõte, kui tahad kaupa likvideerida. See on kallim kui hävitamine. Kui lased hinna alla sinnamaani, kus maksad Amaonile FBA tasusidiga müügi korral peale,

2. Kas hinda alandada või kaup hävitada?

siis vali parem kauba hävitamise võimalus paarkümne sendi eest (lõplik kulu sõltub kategooriast ja kaubast).

3. Reklaami, reklaami, reklaami

Kui kõik eelnev on tehtud ja sinu arvates up-to-date, ning oled kindel et Su tootel ei ole olulisi puudusi võrreldes konkurentidega, siis tõsta PPC hinda, eriti soodsamate longtail fraasidele.

Kui veel jaksad, siis väljastpoolt Amazoni oma tootele liikluse toomine on siinkohal täpselt sama vajalik kui toote lanseerimiselgi – alates Manychati automatiseeritud chatbotist, Instagramist ja Facebookist ning lõpetades kupongisaitidega. Muidugi tuleb siinkohal hinnata ka sellega kaasnevaid kulusid – nii raha kui selleks kuluvat aega. Tuleb aga rõhutada, et ulatusliku reklaami tegemine on kõige asjakohasem siis, kui su tootel on juba olemas head reviewd, vastasel juhul võib see sulle lihtsalt väga kalliks minna ja tulemus ei ole palju parem.

4. Müü toote laojääk väljapoole Amazoni

See on viimane õlekõrs, millest haarata enne totaalset likvideerimist kui eelnevad tegevused pole loodetud tulemust andnud. Eriri veel, et Eesti ettevõtetele kuluvat laoseisu paljud likvideerimissaidid vastu ei võta.

Laojääkide ostjaid on võimalik leida teiste Amazoni müüjate hulgas, kui hõikad selle välja mõnes FB grupis. Samuti saad nendest gruppidest teavet võimalike likvideerimissaitide kohta, kus oma toodet madala hinnaga ja hulgi ära müüa. Osadel saitidel saad oma toote listida ning oodata ostuhuviliste parimaid pakkumisi. Kuid on ka selliseid, kes ostavad kohe su laojäägi ära ning edasise müügiga tegelevad ise. Selleks peaksid küll oma tooted Amazonist välja viima mõnda eraldiseisvasse lattu, kuid seal ladustamine on soodsam kui Amazoni FBA lao pika-ajalise hoiustamise tasud.

Kui sul on jaksu ja tahtmist, võid endale selgeks teha ka E-bays müümise võimalused. Selleks on samuti mitmeid on-line kursuseid. Siinjuures pead arvestama sellega, et ostjale peaksid toote reeglina saatma omal kulul, ehk et saatmiskulu on suhteliselt kõrge ning võib võtta suure osa oodatavast väikseimastki kasumist.

Mille iganes kasuks otsustad, arvuta välja oma „win-loss“ hinnapunkt. Ehk et kui palju sa pead hinda alandama, et saada oma jääk müüdud versus tulevased laokulud, kui jätkad toote laos hoidmist oodates kõrgema hinnaga müüke. Selle järgi saad teada miinimum hinna millega oma laojääk mujal ära müüa, et tuleksid vähemalt nulli, parimal juhul võid teenida isegi väikese kasumi. Suurim kasu on aga sellest, et sinu raha vabaneb seisva laovaru alt ja saad minna järgmiste testidega et leida edukaid tooteid. Foorumites on soovitatud selliseid laojääkide ostjaid ja/või saite nagu boxfox.co, liquidation.com, koleimports.com, kuid kõik sellised saidid ei pruugi väljaspool USAt registreeritud ettevõtteid teenindada.

5. Likvideeri oma toode Amazonis

See võiks olla sinu absoluutselt kõige-kõige viimasem valik kui oled kõik muud võimalused ära proovinud ning leiad, et toote müümine teistele likvideerijatele toob Sulle veel lisakulusid- ja tegevusi, mida sa kanda ei soovi. Amazonis toote likvideerimine on siiski soodsam kui selle mujale lattu välja viimine, kuigi ka see teenus ei ole päris tasuta.

page3image3146368016page3image3146368352page3image3146368624page3image3146368896

Amazoni platvormil on põhimõtteliselt kaks võimalust oma toote likvideerimiseks – postitada oma toode Amazon Outleti või otse likvideerida. Esimesel juhul lubab Amazon müüa sul seda hinnaga, mis katab ära FBA kulud. Samas see ei garanteeri kuidagi, et saad kogu oma kauba niimoodi müüdud, sest ka Outletis on vaja potentsiaalsele ostjale teiste hulgast silma paista.

Teisel juhul küsib Amazon väikese tasu iga toote likvideerimise eest ning sa ei pea sellega enam ennast vaevama. Kuigi Amazon maksab ka siin väga marginaalse tasu su toote eest (2-3%), siis ilmselt nulli sul ei ole võimalik tulla. Lisaks võib see võtta aega kuni 6 kuud, et isegi su väikeses koguses laojääk likvideeritud saab.

6. Lansseeri oma toode uuesti

Vahel võib siiski juhtuda, et tootel on tegelikult jätkuvalt potentisaali, kuid mingil põhjusel ta just selle listingu alt ei müü väga hästi. Näiteks on listinguga mingeid probleeme, mille parandamine võtab aega või on muul põhjusel keeruline, toote esmane lansseerimine on olnud täis hulgaliselt amatöörlike vigu, sest sa alles õpid ning listing on juba kogunud liiga palju negatiivset statistikat. Samuti võib Amazon mingit reeglit muuta, mis mõjutab sinu toote listingut negatiivselt.

Re-launch on mõttekas sellisel juhul, kui sa oled absoluutselt kindel, et su toote elukaar Amazonis ei ole sugugi veel lõppenud ning uus võimalus võiks seekord edu tuua. Re-lansseerimiseks on põhimõtteliselt kaks võimalust: a. sama listingu agressiivne re-rankimine; b. sama toote uue ASINiga turule toomine. Mõlemal variandil on omad plussid ja miinused.

  1. Sama listingu agressiivne re-rankimine. Kuigi kolmest variandis kõige odavam, on see ka kõige vähem efektiivne viis. Põhimõtteliselt paned sa siin kogu oma aja, aju ja raha uute ja agressiivsemate reklaamide, giveaway’de, erineva protsendiga allahindluste, väljastpoolt ostjate toomisele ja toote promomisele, agressiivsele PPC-le – kõik need võimalused korraga tööle rakendatud. See meetod on paljude jaoks edu toonud, kuid ainult juhul, kui toode on tõesti kvaliteetne ja listing on korralikult optimeeritud. Selle meetodi miinuseks on see, et on raske otsustada, millal ikkagi tuleks nüüd selle tootega lõplikult hüvasti jätta ning see kokkuvõttes suurendab veelgi sinu kogukahjumit.
  2. Sama toote uue ASINiga turule toomine. See on mõnevõrra keerulisem ja kallim võimalus, kuid tasub kaalumist kui oled sattunud pahatahtlike rünnakute või Amazoni enda sabotaaži ohvriks. Selle meetodi puhul sa lihtsalt viid oma toote Amazonist välja ning tood uuesti müüki uue listingu ja UPC koodiga. Kui Sul varasemast on olemas head reviewd ja sinu toote kategooria toetab review’de liitmist, siis võid oma toote tuua vana listingu variatsioonina müüki.

Kokkuvõtteks

Cash is king! Võta endale konkreetne ajaraamistik, millal päästetegevused tulemuse peavad tooma – näiteks annad endale 2 kuud. Kui tegevused tulemust ei too ja kasumlikku müüki nurga tagant ei paista, likvideeridki kauba ja võtad raha laovarude alt välja. Vahel ongi likvideerimine ainus ratsionaalne tegutsemisviis ning see on täiesti normaalne amazoniettevõtluse osa.

Pea meeles, et see ei näita kuidagi, et sa oled Amazonis ettevõtjana läbi kukkunud. Vastupidi – tänu sellele kogemusele tead edaspidi paremini kuidas oma tootel ja konkurentsil silma peal hoida ning

page4image3145759392page4image3145759664

ladu hallata ja tegutsed tunduvalt kiiremini ja otsustavamalt, kui mõnda su järgmistest toodetest ootab ees sama saatus. Loodetavasti küll seda nii pea uuesti ei juhtu!

Külma närvi ja selget pead!

Refereerinud Jungle Scout, Ecomcrew, Helium10 ja business.com artiklitest Yvelin Karu, oma kogemused lisanud amazonimüüjad Mihkel Moosel ja Egle Raadik-Gonchev

Uncategorized

Kas ma peaksin omama e-kaubanduse ettevõtet?

jaan. 04, 2020

Kas ma sobin e-kaubanduse ettevõtte omanikuks?
Kaunid loosungid – asukohavabadus, piiramatu globaalne teenimisvõimalus, teha oma asja, omada oma
brände – kõlab internetiettevõtluse ja veebikaubandusega alustamisel magneetiliselt. Ja see kõik ongi
võimalik. Aga siis, kui Sinus on peidus tavalisest suurem ambitsioonikus, vastupidavus, nälg… ja mis kõige
olulisem – liikuda edasi vaatamata sellele, et ette tuleb ootamatus koguses väljakutseid.
Kõlab nagu tingimus ükskõik milliseks ettevõtlusvormiks? Nii ongi. Ainus vahe on vast see, et e-
kaubanduse maastikul lisandub kõigele juurde tavapärasest kiirem õppimisvajadus, sest valdkond kasvab
meeletult ja muutused on sõna otseses mõttes igapäevased. Vaatamata sellele oleme oma tiimiga käima
tõmmanud ligi 150 000 USD kuus käivet tegeva ettevõtte, mis teenindab kliente Amazoni platvormil üle
maailma.
Tõttöelda arvan, et eestlased peaksid rohkem tegelema rahvusvahelise e-kaubandusega, sest mida
muud me siin väikeses põhjamariigis niiväga peale programmeerimise peale hakkame – tööstuse
tootmishinnad kipuvad kõrgeks minema ja turismiriigina me laineid ka ei löö.
Kutsun Sind tegema igapäevaseid tooteid paremaks ja korjama kokku ülemaailmseid käibeid siiasamasse
Eestisse. Parimad meie kogukonnast teevad 1M+ käivet kuus, oleme oma tiimiga nendega võrreldes veel
„väikesed õekesed“ (sest „poisike“ ei saa enamjagu naistest koosneva tiimi kohta öelda), kuigi
aastakäive läheb üle 1 mln dollari.

Miks ma e-kaubanduses tegutsen ja Amazonis müün?
Huvi Amazoni kui maailma suurima e-kaubanduse platvormi vastu tekkis elades perega 6 kuud Aasias,
kus kohtasin sageli digitaalnomaade (asukohavabalt töötavaid inimesi) – sain teada, et võin müüa
ülemaailmsele turule enda arendatud/parendatud tooteid ja Hiina tehased on säärase ärimudeliga nii
harjunud, et alustuseks sobivad ka paarisajatükised tellimused.
Mõeldud-tehtud. Ja üllatus kui suur, et kogu krempli (rahvusvaheline tootmis-, logistika- ja turundus-
süsteem) õppimisele kulus ei rohkem ega vähem kui 6 kuud – enne kui oma esimese toote üles sain. Olin
siis ettevõttes veel täiesti üksi ning kuna mul on ka 3 last, mõned sõbrad ja jõusaali kuukaart, siis
Amazon kippus jääma ajavahemikku 22.00-02.00. Pikalt nii vastu ei pea, kuid pool aastat kannatab siiski
ära.
Esimesest kolmest tootest põlesid kaks heleda leegiga kahjumisse, tegin hulga klassikalisi vigu ja maksin
seeläbi kõvasti elukooliraha. Kuna üks toode siiski müüs „meeletud“ 3 tk päevas, siis motivatsioon mingil
määral jätkus, ning jõuludeks olin fakti ees, kus pidin valima – oma e-turundusettevõtte käimas
hoidmine või Amazon. Värvisin end täiesti nurka, sest nagu Tony Robbins ütleb, „Energy flows were the
attention goes“ . Tundsin, et pidin olema 100% ühes teemas, et teha läbimurre. Leida viis nii
töökoormuse kui rahalise poolega toime tulla. Leida järgmisi kasumlike tooteid. Ja olemata sel ajal ilma
igasuguse mõistliku sissetulekuta.

Lahendused selginevad, kui minna läbi hirmuloori. Hakkasin konsulteerima, koolitama ning alustasime
koos kolleeg Mihkel Mooseliga iga-aastase Amazoni Aastakonverentsiga, kus Eesti edukate e-
kaubandusettevõjate edulugusid ja praktilisi kogemusi jagame.
Kuidagi jäin ellu ning järgmine toode enam ei põrunud. Õigupoolest arvasin lanseerimise hetkel, et
neljanda tootega on maksimaalselt võimalik teha 20 000 USD käivet kuus, täna aga teeb ainuüksi see
toode üle maailma 50k+k kuus. Müüme oma brände nii Kanadas, USAs kui Euroopas – need on
lihtsaimad turud, kuhu esimese hooga siseneda.
Varsti 3 aastat amazonivaldkonnas tegutsemist on kahtlemata õpetanud vastupidavust, sest Amazon on
ülemaailmne monstrum, mis seab kliendi esimesele positsioonile. Müüjaid tallab aga kohati mudas.
Sellest pole hullu midagi, oleme eestlastena väga hästi kohanevad ning meid see ei murra. Oma
mõttemaailm tuleb ümber pöörata. Probleem on ju tegelikult võimalus – Sinu konkurent ei viitsi
järgmisest komistuskivist edasi minna. Sina aga lähed ja iga kord on Sinu päralt avaram
teenimisvõimalus, sest kõik müüjad lihtsalt ei viitsi ega taha väljakutseid (kvaliteediprobleemid, Amazoni
eripärad jms) ära lahendada. Ja nii samm sammu haaval liigudki edasi, valmis saama rahe krae vahele,
aga ka olla valmis olukorraks, kus su toode võib poole aastaga kasvada 30k käibelisest tootest 500k
käibeliseks, nagu juhtus hea kolleegiga.
Miks peaks üks inimene, ekspert, ettevõte  mõtlema Amazonis müügi peale? Kas peab ja kellele see
tegelikult on sobiv?
Maailma e-kaubanduses vedeleb maas tohutult palju raha. Ei pea seda üles korjama. See ei ole
esmapilgul võibolla üldse kättesaadav, aga seda on väga palju, kui viitsid „seenelkäimise“ selgeks õppida.
Kui riik suunaks Eesti eksportivad ettevõtted messidele saatmise asemel oma tooteid Amazonis ära
valideerima, tabaks meid ilmselt ootamatu majanduskasv, aga kuna teema on nii uus, siis pidin veel
aasta tagasi pangast kasvamiseks laenu küsima minnes tegema haldurile koolituse, et me ei müü Poola
sokke Eesti e-poes, vaid tegeleme tootearenduse ja turundusega globaalses mastaabis.
Amazon sobib kõige paremini toodetele, mida võiks sama hästi müüa Prismas, Ehituse ABC-s ja
Koduekstras – igapäevane laiatarbekaup läheb sea kõige paremini peale. Hinnapunkt ei tohiks olla
„Stockmann“, sest Amazoni otsingutes väljatuleku üks olulisemaid kriteeriume on läbimüük tükkides –
eksklusiivsetel toodetel pole seda võimalik üles pumbata ja toode jääb otsingutes liiga kaugele, et klient
seda näeks.
86% müüki toimub otsingute esilehtedel, seetõttu on optimaalne väärtuspakkumine väga oluline, et
maksimaalselt kõrget läbimüüki teha. Liiga kallis tootearendus siin ei toimi. Teha tuleb vaid hädavajalik –
mida täpselt, ütlevad meile kliendid ise tooteülevaadetes (reviewd) ja küsimustes. Meie asi on
maailmast leida tehas, kes suudab kliendi soovitut reaalselt ka toota.
Eesti ettevõtted peaksid kogu om atootmisprotfelli Amazonis ära valideerima, vaatama, kas globaalsel
turul juba eksisteerib nõudlus ja sisenemispunkt, sest sisuliselt näeb nii ära juba olemaoleva
ekspordivõimaluse, mida pole vaja tikutulega messidelt üles leida.
Kui olemasolev portfell mingil põhjusel müüdav pole, tuleb järgmisena vaadta toomiskompetentsi – kui
oskan suures koguses toota küünlaid, siis mis küünlaid Amazonis kõige enam taga otsitakse? Milliste
otsisõnade taga on kallimad ja eksklusiivsemad, kõrgema hinnapunktiga tooted, kus saaksin paremat

marginali kätte? Mis uusi tooteid saaksin turule tuua, lugedes klientide reviewsid ja mõistes nende
soove?
Mis rolli mängib Amazon ettevõtluses tänapäeval?
Meeletut. Kuna segment kasvab 20-30% aastas, siis ei tohiks ükski tootmisettevõte e-kaubandust
tähelepanuta jätta, sest tavakaubandus (füüsilised poed) kasvavad vaid 3% kanti aastas – see on
sisuliselt stagnatsioon. Uut raha siit enam peale ei tule. Tahad kasvada, tuleb minna sinna, kus klient on.
Ja klient istub üha rohkem internetis.
Lisaks on sündinud on täiesti uus generatsioon ettevõtjaid, nagu ma ise – erabrändide omanikud, kes
kuulavad turgu ja toodavad täpselt seda, mida klient tahab. Me ei tooda tooteid ise, otsime selleks
sobiva tehase ükskõik kust maailma otsast, aga peame olema oma segmendi totaalsed eksperdid,
minema detailidesse, sest meis saavad tootearendajad.
Me ei tegele romantilise pastakast idee väljaimemise ega maailma muutmisega – me teeme sageli
igavaid igapäevatooteid paremaks ja paneme need tagasi sellesama oma arvamust väljendand ostja
silmade ette.
Lähme näpunäidete juurde. Millega tuleb Amazonis müüki alustades silmas pidada? 5 konkreetset
soovitust.
1. Esmalt on vaja valideerida ära turg ja nõudlus – ideaalis tahame olla situatsioonis, kus nõudlus on suur
aga konkurents väike. Selleks kõrvutame igakuiseid käibeid (teenimispotentsiaal) tootele tulnud
reviewdega (sotsiaalne kinnitus, et toode on hea) ja vaatame, kas on midagi, mida saame teha paremini
sellest, mis juba olemas on -olgu see siis muudetud värv või materjal, parem listing (tootekuulutus),
lisatud instruktsioon või koguni komplekt toodetest, mida sageli koos kasutatakse.
2. Soovitan hoida esimese private label toote tarbeks varuks ca 3000-5000 EUR, sest pool sellest kulub
esmase koguse väljaostmiseks (alla paarisaja pole väga mõtet tellida)ja ülejäänud logistikale,
turundusele ja muudele kulutustele.
3. Kvaliteedikontrolli vahele jätta mingil juhul ei tohi. Isegi, kui oled püsti tõmmanud suurepärase
tootmisprotsessi ja kõik toimib nagu õlitatult. Hiinlaste arusaam kvaliteedist on kui minna Egiptusesse 3*
hotelli ja eeldada, et see on sama kui Eesti 3*hotell…. Eest leiad aga 8-kohalise hosteli. Hiina tehased on
suured monstrumid, kes on huvitatud oma kauba väljasaatmisest – kui Sina selle kauba kvaliteeti ei
kontrolli, siis teeb seda Amazoni klient1* reviewga. See on halvim, mis võib juhtuda, sest vähem kui 3*
keskmise reviewskooriga tooted üldiselt kaotavad võimekuse olla usaldusväärsed ning müüki teha.
4. Loe läbi Amazoni loomist kirjeldav raamat „The Everything Store“ – olemas ka eestikeelsena. Sealt
nopid üles ettevõtte asutaja Jeff Bezose edutegurid ja tema mindseti. Kopeerides seda, mida ja kuidas
teeb Bezos, on edu pikemas perspektiivis võimatu vältida ��.
5. Suhtle teiste amazonimüüjatega – leia oma tasemel tegutsevaid müüjaid ning tehke
masterminde/kokkusaamisi. Palju on omaette pusimist ning miks leiutada jalgratas, kui see juba olemas
on. Tule kohtu kindlasti kogenud müüjatega ka iga-aastasel kokkusaamisel maikuus
(www.amazonestonia.ee), sest saad inspiratsiooni ja nippe, kuidas väljakutseid seljatada.

Esmased infoallikad: mida soovitad jälgida, kuulata, lugeda, et õppida rohkem Amazonis müügi
kohta?
Soovitan otsida üles Facebookis Amazon Estonia grupp, kuhu on kogunenud suurem osa e-kaubanuduse
huvilisi. Palju materjali leiad YouTubest, kuid ole teadlik, et enamus neist proovib sulle maha müüa oma
online kursust ja võib maalida seetõttu pildi edu saavutamise kiirusest liiga „roosaks“, et sa
maksimaalselt kiiresti pihta hakata ja miljoneid koju tooma tahaksid hakata.
Kõik on võimalik, kuid Eesti tegijate kogemusel vajad enda käimatõmbamiseks 1.5-2 aastat.
Kust saab sind jälgida?
Olen www.amazonestonia.ee korraldavate sündmuste ja webinaridega seoses alati pildil, kuid
erakonsultatsioone alates 2020. aastast ilmelt enam anda ei jõua, sest oma ettevõtlus on kasvanud juba
nii suureks.
Teen jaanuaris 2020 ära viimase põhjaliku Amazoni Kooli (www.eturunduspartner.ee) ning ootan väga
huvilistega kohtumist 15. mail 2020 Amazoni Aastakonverentsil. Otsi mind Facebookist, kui soovid
ükskõik mis teemal lisa küsida! Edukaid ettevõtmisi globaalsel turul!

Uncategorized

Kupongid – kas kasutada % või USD allahindlust?

dets. 19, 2019

Rakenda oma toodete müügis kindlasti Voucher Code ja hinnasta oma toode juba nii, kupongi väikese allahindlusega Su eelrve kenasti välja tuleb.

Voucherite plussid:

  1. See toob su listingule rohkem klikke, ehk Click Trough Rate suureneb
  2. Mitte ilmtingimata ei kasuta kõik ostjad võimalust alet saada ära -jälgi kupongide “redeemimist”, et teada saada, palju raha sinu taskusse jääb
  3. Protsendilist allahindlut kasuta siis, kui suudad pakkuda üle 50% allahindlust. Inimesed on niivõrd harjunud suurte allahindlustega, et 5-10% on turunduses nagu hane selga vesi). Pane parem niteks 10-dollarilise toote puhul “Save 1 USD”. See on matemaatiliselt sama kui 10%, aga palju paremini hoomatavam.

NÄIDE: paremaloleval näitel on parem kasutada dollareid, sest 1.75 USD säästu on palju paremini arusaadavam kui 5% .

Nõuanne pärineb Danny McMillani webinarist. Danny räägib Amazoni aastakonverentils turunduse ja PPC kõige olulisematest uudistest – head katsetamist ja kohtume juba konverentsil!

 

 

 

Artikkel

Millised on hetkel suurima kasvupotentsiaaliga kategooriad Amazonis?

dets. 13, 2019

Maailma suurimas inglise keelses e-kaubanduse platvormil “Amazon” saab tegutseda 36 erinevas tootekategoorias. Uute müüjate jaoks võib tunduda see esmapilgul väljakutsete rohke, sest valikuid on väga palju. 

Tuletame kohe alguses ka meelde – olulisim on leida nišš, kus tunned, et saad lisada väärtust (erineda toote värviga, vahetada materjali, näiteks puitu metalli vastu või luua lisandväärtust väikse soodsa meenena kaasa), mitte pelgalt vahendada Aasia odavat kaupa (seda teevad tehased juba rõõmsalt ise). Kuna Amazon jagab regulaarselt nimekirja toodetest, milles peitub suurima müügiedu saladus, on meil võimalik turutrende küllaltki kergelt jälgida. 

Nii alustava kui ka edasijõudnud Amazoni müüjale on turu-uuring edu tagamiseks üks olulisemaid samme. Selle jaoks on meil ka põhjalik Workshop sel teemal: kliki SIIA). Üldine pilt on pidevas muutumises, kuid oleme toonud välja hetke kasumlikumad tootekategooriad, kuhu on mõtet täpsemalt sisse vaadata. 

Mänguasjad ja mängud

Selles kategoorias on peamiselt lapsed otsustajateks, kuid laste ostuotsuseid suunavad suuresti suurkorporatsioonide reklaamikampaaniad ja kasvõi näiteks kinos jooksvad filmid. Kahjuks suuri brände me küll ise kopeerida ei saa (märksõnadeks Trademark ja patent), siis analooge on meil võimalus müüa küll. Popularseid nišše saame tabada ikka. Kui piiluda näiteks laste YouTube’i kanalitesse, et näha, mis mänguasjadega filmitakse mängimisvideosid või millele jäetakse arvustusi. Rääkimata telekanalite reklaamipausidest, kuid siinkohal on oluline märgata, et see toimib riigiti. Näiteks, kui on soov müüa Saksamaa turul, siis tuleb jälgida Saksamaa televisioonist tulenevaid reklaamipause. 

Elektroonika

Elektroonika on valdkond, millest lihtsalt mööda vaadata ei saa. Ehkki uue tulijana me siia kategooriasse esimesena siseneda ei soovita (keeruline kvaliteeti tagada). Ükskõik, kuhu kliendid ka ei pöörduks, kas kodust kontorisse või kontorist poodi, on nad ümbritsetud tehnikaga. Siinkohal tasub võtta arvesse asjaolu, et domineerivad suuremad ja juba väljakujunenud kaubamärgid. See aga ei tähenda, et sa ei või patendivabasid tooteid paremaks teha – vihjeid parandusteks leiad arvustustest ja küsimustest. Oma leidude süstemaatiliseks dokumenteerimiseks jagas Mihkel nippe Tooteotsingu Workshopil, mida saad järele vaadata SIIN.

Uued müüjad peaksid keskenduma uuenduslikuma ja spetsiifilisema toote kasuks. Asjade Internet (IoT) kasvab iga päevaga ja uusi vidinaid luuakse pidevalt. Amazon koostab igal aastal Best of Prime’i aruannet, mille abil aidata klientidel ostuotsuseid teha. Näiteks 2017. aastaaruandes olid enim müüdud tooted “Fire TV-stick” ja “Voice Remote Control”. Nendest esimest kahjuks Sina müüa ei saa, sest tegemist on Amazoni tootega, kuid teise osas on võimalus minna oma nišši ja see ära teha.

Praegu on enimmüüdud elektroonikatoodete hulgas Amazonis “Amazon Echo Dot”, “Fire TV Stick and Tablet” – mõlemad on Amazoni tooted ning nutikad pistikud. Jällegi – Sulle on siin võimalus nutikates pistikutes, juhul kui elektroonika ja tootearendus selles segmendis sulle huvi pakub.

Kaamera ja foto

Kaamera- ja fotosegment on üks elektroonika alamkategooriatest, millesse kuuluvad mitmesugused kaamerad, kaameratarvikud ja fotoseadmed. Selleks, et olla edukas, tuleb keskenduda kindla kasutusotstarbega toodetele, sest eelneva erihariduseta nõuab nišši sisenemine süvenemist ja soovi fotonduse nüansid selgeks õppida. Vastasel juhul ei suuda Sa tooteid arendada ega kliendi soovidest aru saada. Küll aga siseneb nišši igal aastal hulgaliselt uusi hobitegijaid, kes kogu segementi kenas kasvus hoiavad ja miks mitte mõelda nišši, kus teenindad vanaemasid, kelle näpud on töntsid ja soov pilte teha on suur?:)

Videomängud

Videomängude kategooriast on saanud üks tulutoovamaid kategooriaid, mille käibemahuks hinnatakse umbkaudselt 100 miljardit dollarit. Meil on võimalus saada osa kasvavast turust – siinjuures tuleb aga tähele panna, et enamikul juhtudel ei lähe me arendama oma mängu, vaid peame tegelema vahendamise ehk edasimüügiga. 

Oluline on tunda tarbijaskonda ja videomänge, mida nad mängivad. Võimalus selleks on Amazon Prime teenus nimega Twitch, mille liikmed saavad sisu Twitchis alla laadida ja voogesitada. Liikmetel on võimalus osta mänge, mida nad Twitchis vaatavad ja videomängude müümisel tasub reklaamida nende kättesaadavust Twitchis. Amazon pakub liikmete huvide hoidmiseks videomängude müügis turundusabi, pakkudes tarbijatele aeg-ajalt erinevaid preemiaid.

Raamatud

Raamatutes on 37 alamkategooriat. Millistest neist suudaksid Sina luua sisu? Soovitame ennekõike uurida “Print-on-Demand” võimalust, kus avaldad oma inglise keelse raamatu ilma igasugust tiraaži ette trükkimata. See võimaldab Amazoni ettevõtluses ladustada ka ilma erilise algkapitalita. Raamat luuakse alles siis, kui toimub ost. Amazoni Aastakonverentsil, 15. mail, tuleb oma kogemusest rääkima Eesti biohäkker Siim Land, kes teeb oma raamatutega 100 000 USD käivet aastas.

Rõivad, kingad ja ehted

Amazonil on mõnda aega olnud sihikul eesmärk saada rõivaste ja moeaksessuaaride peamiseks ostukohaks. Morgan Stanley 2018. aasta uuringu põhjal on rõivaste, jalatsite ja ehete kategoorias müüdavatest populaarsematest toodetest järgmised (protsent numbri taga näitab, kui paljud tarbijaküsitlusel osalenutest seda toodet Amazonist on ostnud):

  • Vabaaja topid (68%)
  • Kingad (48%)
  • Spordirõivad (34%)
  • Aksessuaarid (26%)
  • Kleidid (23%)
  • Aluspesu (24%)

Väga kasulik on teada, milliseid ostuotsuseid teevad milleniumpõlvkonna generatsioon, sest nad on kõige tõenäolisemalt harjunud asju kiiresti kätte saama ja valivad Amazoni rõivaostukohana seetõttu sagedamini, kui teised põlvkonnad. Kliente motiveerib kiire tarneaeg ja lihtne tagastamine, kuid siinkohal tuleb olla ettevaatlik tagastustest tekkiva kahjumi osas, sest tagastuste protsent on kõrge, ulatudes Eesti müüjate kogemustel isegi kuni 70%ni. Tekib küsimus, kas Sinu eelarve kannatab seda välja? Kus on võimalus toota nii, et tootmishind ei teeks riideeset liiga kalliks? Eesti riik see enamasti ei ole, taaskord tuleb vaadata pigem Hiina, India, Vietnami ja Indoneesia poole. 

Loodame, et nimistu andis Sulle mõningaid mõtteid ja soovi veidi neis kategooriates ringi vaadata. Kui soovid kuulda edulugusid ja kogemusi inimestelt, kes on juba oma kasumliku tootenišši leidnud ja edukalt tööle pannud, siis tule ja kuula Amazoni Aastakonverentsi juba sel kevadel. Võid kindel olla, et saad jagatud nipid juba järgmisel päeval oma ettevõtte kasuks tööle panna.

Tõlkis Kvelle Kiis allikast Business2Comunity.com

 

 

 

Sündmus

INTERVJUU: Viktor Villand – rohkelt vigu ja õppimist täis teekond Amazoni suurmüüjaks

apr. 24, 2019

Ei mingit pangalaenu, mitte ühtegi investorit ega välist rahastusallikat. Algne stardikapital vaid 1000 dollarit, mis läks 2014 aasta oktoobris esimese toote investeeringuks. Rohkelt vigu, meeletult õppimist ning katse-eksituse meetodil edasi liikumist. Just niisugune on olnud Viktor Villandi (36) Amazoni teekond nullist kuni 40+ töötaja ja enam kui miljoni dollarini kuus.

26. aprillil ehk juba sel reedel toimuval Amazoni Aastakonverentsil on võimalik Viktor Villandit kuulata kahes plokis. Esiteks säravate tooteideede leidmise teemalises paneeldiskussioonis ning teiseks ettekandega „Kiirenda teed edule – 11 parimat nõuannet minu kogemustest.”

ALGUS
✓ alustas 2014 ilma eelneva online müügi- ja äri kogemuseta
✓ esimesel aastal tundus olukord pigem lootusetu, kuid ta ei andnud alla
✓ 2.5 aastat peale alustamist, enne 2016 aasta jõule ületasid kuu müügid esmakordselt miljoni dollari piiri

TÄNA
✓ üle 40 töötaja
✓ töötavad nelja brändi kallal
✓ toonud turule üle 300 toote
✓ müüvad üheksal Amazoni platvormil
✓ koolitanud sadu amazonimüüjaid nii Eestis kui Soomes

Kui konverentsil räägib Viktor enda õppetundidest ja sellest, mis on peamised asjad, mida ta Amazonis uuesti alustades teisiti teeks, siis siinses loos palusime Viktoril vastata küsimustele, mis puudutavad kogu tema teekonda ja ettevõtlust laiemalt.

INTERVJUU: Viktor Villand


Viktor, peagi toimuval Amazoni aastakonverentsil astud Sa üles kui Amazoni suurmüüja, kuid see pole mitte alati nii olnud. Palun räägi lühidalt, millega Sa enne Amazoni tegelesid?

2005 läksin Soome ehitajaks. Ehitasin seal 3-4 aastat. Seejärel sain ühe logistikaettevõtte juhataks. Vene firma oli, tegelesin konteinerite tollipaberitega ja organiseerisin kaupa Soomest Venemaale. Järgnevalt alustasin enda ettevõttega ning ehitasin investorite abil Kotkas maju See projekt lõpuks jõudis nulli omadega …õnneks (muigab).

Ühtlasi tegin enda online mööblipoe, mille kaudu müüsin mööblit. Itaalia nahkdisainmööblit, mis toodetud Hiinas (naerab) ning igasugu toole ja asju. Sellega läks juba päris hästi, kuid see oli pidev peavalu, kuna klienditeenindus on minu puhul nõrk külg ja selle koha pealt jäin kõvasti jänni.
Peale seda hakkasingi tegelema Amazoni äriga ning läks aasta-poolteist, väga palju vigu ja ebaõnnestumisi, enne, kui sellega reaalselt kuhugi jõudsime.

Kuidas ja millal täpselt sündis otsus, et just Amazon on see, kuhu soovid edaspidi kogu oma aja ja energia suunata?

See juhtus niimoodi, et ehitusärist oli kopp ees, mööblipoest oli kopp ees, kõigest oli kopp ees. Logistika teema hakkas ka ära surema ehk et firma läks pankrotti. Seega oligi Amazon mingi hetk ainuke asi, mida mul oli võimalik teha, kuna vanamoodi jätkamine tundus oluliselt valusam ja ebamugavam, kui uue tee valimine.

Ekraanitõmmis Tony&Vik koduleheküljelt

Sinu Amazoni teekonnal mängib olulist rolli äripartner Toni Raehalme. Kuidas, millal ja kus te kohtusite ning mis on peamine, mismoodi te kahekesi teineteist täiendate ja üksteise tegevus võimendate?

Jah, Toni kutsus mind endaga koos Amazoni äriga alustama ning siis läkski nii, et teeme koos ja hakkame siis pusima.
Ning sealt see asi käima läks. Toniga kohtusin ma 2005 aastal, kui läksin ühelt Myspace´i bändiliikmelt plaati vastu võtma ja ta ütles: “Tere, minu nimi on Toni Raehalme.”

Sealt edasi saime sõpradeks ning 2005-2006 olimegi juba sõbrad ja suhtlesime, kuni ühel päeval kutsus ta mind Amazoni firmat alustama. Koos, kahekesi.
Kuidas me teineteist täiendame, on see, et ta on rohkem selline mõtleja, mõtiskleja, struktuuri hoidja, ajal kui mina olen pigem selline rebel, tank, buldooser, kes tahab kogu aeg edasi sõita.

Te olete ses mõttes self-made men, et alustasite ilma eelnevate teadmiste, kogemuste või suurte investeeringuteta. Kohati oled seda katse-eksituse meetodit naljatledes nimetanud ka “kannaga pähe” tehnikaks. Palun kirjelda, mida see protsess tegelikkuses endaga nii emotsionaalselt kui finantsiliselt kaasa on toonud?

On toonud päris palju, sealhulgas üksjagu kannatusi ja palju raha on läinud hukka – kokkuvõttes sadades tuhandetes, võib olla isegi miljon. Mis see tähendab, on see, et ega õnnestumine ei tule kohe.

Samamoodi, nagu raketil kulub meeletus koguses energiat, et jõuda Maa atmosfäärist välja, läheb ka inimesel õnnestumiseks väga palju energiat. See esimene künnis, see mägi, mis tuleb ületada, see ongi üks suur töö, vaev ja läbikukkumine, üks feil teise järel kogu aeg. Kuid hea uudis on see, et peale seda läheb kõik taas lihtsamalt.

Kuid hea uudis on see, et peale seda läheb kõik taas lihtsamalt. See esimene künnis, see mägi, mis tuleb ületada, see ongi üks parajalt suur töö, vaev ja läbikukkumine, üks feil teise järel kogu aeg.

Ja lihtsalt lähed samm sammu haaval edasi kogu aeg ja usud sellesse, kuhu Sa jõuad. Sa usud seda, Sa visualiseerid seda, Sa palud seda elult, Sa iga päev mõtled selle peale. Sa mõtled sellele hommikul, õhtul, päeval, enne magamaminekut.
Sa saad selleks, mida Sa mõtled.
Lõppkokkuvõttes on Sul nendest läbikukkumistest ja vigadest ükskõik. Sa lihtsalt lähed edasi, sest Sa tead, et Sa õnnestud. Õige usk on tegelikult teadmine, mitte lootmine.  

Mõned aastad tagasi jõudsite punkti, kus asusite enda ettevõtte tegevust automatiseerima ning lõite enda rahvusvahelise meeskonna juhtimiseks ja koolitamiseks keskse süsteemi. Palun räägi põgusalt, kuidas te enda meeskonda inimesi valite ning millistel alustel teie ettevõtte struktuur ja toimimine üles ehitatud on?

Meie ettevõtte struktuur on ehitatud nii, et igal inimesel on täielik power enda asjade ja tegevuse üle. Teisisõnu tähendab see seda, et inimestel ei ole ülemusi, kes ütlevad neile, kuidas nad seda tööd tegema peaksid ja kuidas seda tööd paremini võiks teha.
Inimeste töö on mõõdetavas skaalas. Meil on meeskonnad, kellel on oma eesmärgid ning tähtajad ehk et nad peavad kuhugi jõudma ja saavutama teatud asjad.

Meeskonnale on antud täielik vabadus ja voli, kuidas nad seda teevad.  Ainus, mis ette antud, on struktuur päevaste kõnede ja nädala planeeringute näol, kuid põhimõtteliselt ma usun, et kui inimene on võimeline töötama ja olema vaba selles, mida ta teeb, ei tohiks motiveerimisega probleemi olla.
Kui ta teeb seda, mida ta armastab ja saab teha seda siis, kui ta seda teha tahab. Me ei mõõda aega, mis kellelgi selle töö tegemiseks kulub.

Ja sealt edasi ei läinud kaua, kui selle, algselt vaid teie enda tiimi koolitamiseks mõeldud info ja materjalide kasutamise vastu hakkasid huvi tundma ka teised. On Sul meeles, kust ja kuidas täpsemalt see koolituste teema alguse sai?

Koolitus sai alguse sellest, et meil oli endal vaja konstantselt enda inimesi koolitada. Ning seda koolitusmaterjali sai tehtud juba enne seda kogu aeg ja kogu aeg. Ning siis ühel päeval lihtsalt Marko Pühajärvi tuli ja palus, et kas te tahaksite teha seda koolitust ka teistele. Seda kaudu siis me ütlesime okei, me võime proovida, ja sealt see alguse sai.
Tegemist sama kursusega, mida me ka ise igapäevaselt kasutame, et enda töötajaid koolitada ning neid ühele reale ja samas keeles rääkima saada.
Olen sealt välja korjanud kõik ebaolulise ning alles on jäänud väga spetsiifiline ning straight to the point info, kuid samas lihtsad ehk siis otseses mõttes justkui vanaemale seletatud juhised, kuidas jõuda ideest reaalsete müükideni.  

Kas samasse aega jääb ka Amazon Estonia Facebooki grupi, kus tänaseks on üle 1250 liikme, idee ja loomine?

Jah, alustasin Amazon Estonia Facebooki grupi loomist kohe, kui Amazoniga tegelema hakkasin. Ei olnud mitte ühtegi inimest, olimegi ainult mina ja Toni ja lõpuks leidsime Neeme. Ning nii oligi, kolm inimest oli grupis. (naerab)
Kedagi ei olnud mitte kuskil. Lihtsalt ei leidnud kedagi. Lõpuks poolteist või kaks aastat hiljem leidsin neli müüjat Eestist ning nüüd on juba üle 1200 liikme, nii et see huvi kasvab.

Kuidas sellega on, et mingid asjad peaksid justkui ärisaladus olema ning et igaüks iseenda eest, sest muidu äkki koolitad iseendale konkurente versus see suund, kuidas sealsamas FB grupis toimub aktiivne diskussioon ja teineteisele nõu andmine? 

Aastakonverentsi tutvustav webinar

Mina arvan, et on olemas kahte tüüpi inimesi: üks on see, kes elab külluses ja teine on see, kes elab hirmus. Kahjuks paljud inimesed elavad selles hirmu maailmas, kus tuleb kõike endale hoida ning endale jätta.

Mina usun küllusesse. Kui ma olen külluslik ja olen külluslik kõiges, on ka küllus minu elus, nii et ma jah ei karda konkurentsi.

Ma jah ei ela konkurentsi maailmas. Ma elan inimeste ja ettevõtete ühendamise maailmas. Niisuguses, kus ma ühendan inimesi ja me teeme koos asju paremaks.

Isegi siis, kui keegi mind siis nö petab jne jne, ma siiski loobun elamast hirmu- ja konkurentsi maailmas.Seega, kõik see info, mis mul on, selle olen ma ka edasi andnud.

Ja kuna selleks on läinud tegelikult palju aega, et see kõik kokku panna, siis loomulikult ma pean selle eest raha küsima. Ning muide, kui ma ei küsiks raha nende koolituste ja asjade eest, siis nendel koolitustel ei oleks ka sellele inimesele nii palju väärtust.
Sest kui Sa saad midagi tasuta, väärtustad Sa seda vähem ning Sul on kokkuvõttes palju väiksemad
nagu ikka kohe meeletus koguses väiksemad – võimalused selle koolituse reaalselt läbitegemiseks, äraõppimiseks ja õnnestumiseks.

Kui Sa millegi eest maksad, on tõenäosus, et Sa teed selle läbi, õpid ära ja kasvatad seeläbi enda ettevõtete mitusada protsenti, oluliselt suurem.  Minu meelest on rahaküsimine õiglane mõlemas perspektiivis. Nii selles perspektiivis, et ma olen selle peale meeletult aega kulutanud, kui ka selles, et see inimene saab reaalselt rohkem tehtud, kui ta selle eest maksab.

Samal ajal oled Sa ju nõustanud ja aidanud siiski paljusid ka niisama, aitähi eest?

Jah, loomulikult olen, sealhulgas täiesti suvalisi inimesi, kes on minu poole pöördunud – nendega kõnesid teinud, asju arutanud, koolitusmaterjale edastanud. Ühesõnaga, see ei ole niimoodi, et kõige eest on vaja alati raha küsida. See on lihtsalt see, et kui on midagi väga spetsiifilist ja suurt korda saadetud, siis sellele on mõistlik hind panna. Vähemalt see on minu mõtlemine.

Samal ajal saigi näiteks tasuta minikursus meil tehtud selleks, et inimesed saaksid aru, kas see ärimudel on üldse nende jaoks või mitte. Et kui ta otsustab, et ok Viktor, ma ostan selle põhikoolituse, siis tal on juba selge see, et see on minu teema. Vastasel juhul maksab keegi mulle midagi millegi eest, mida ta päriselt ei taha ja ma ei taha sellist raha vastu võtta.

Viktor Villand 2017 aastal Asukohavabaduse konverentsi esinejana kohvipausi ajal mõtteid vahetamas


Lisaks Sinu poolt juba hetk tagasi mainitud tasuta minikursusele valmis teil hiljuti The Insiders Labs koolituskeskkond ning ühtlasi algab 1. mail järjekordne, juba neljas Amazon Mastery kursus. Tundub, et sellest koolitamisest on saanud praeguseks märkimisväärne osa Sinu tegevusest?

Jah, oleme praeguseks tõesti koolitanud sadu amazonimüüjaid ning aus vastus on see, et koolitustest ongi saanud kohati lausa liiga suur osa minu tegevustest (muigab).
Samas, kuigi see kohati nö segab meie põhitegevust, on mulle siiski tundunud oluline kaasa aidata, et teiste amazonimüüjate teekond oleks vähe kiirem ja kergem kui meie oma.
Seega jah, vastavalt reaalsele vajadusele on neid koolitusi praeguseks tekkinud õige mitu ning erinevat tüüpi. Samas olen ma kogu seda protsessi nautinud, kuna minu kirg on süsteemid ja süsteemide loomine ning nii oli ka nende koolitustega alustades minu peamine soov luua süsteem, mis on amazonimüüjatele blue-print, mida järgides jõuaksid nad eduni.

Kui võtame isikliku arengu, Amazoni äri nüansid või mistahes muu teema, siis kas, kui palju ja kuidas Sa selle kõige juures endiselt ka iseenda koolitamise, arendamise ja harimisega tegeleda jõuad?

Hong Kongis end koolitamas (märts 2019)

Audioraamatuid kuulan ma iga päev või siis praktiliselt iga päev. Kursuseid vaatan siis, kui jaksan, üldjuhul õhtuti, kui ma vähegi jõuan. Elu on dünaamiline, muutlik, muutuv. Kõik informatsioon, mis me saame, on meie jaoks kasulik, avardab meid ja tõmbab meid välja sellest rutiinsest mineviku keerisest, mille najalt me vastasel juhul enda tulevikku loome.

Uue informatsiooni tarbimine ja uute asjade tegemine tõmbab meid välja sellest robotlikust minevikus elamisest. Samuti tekitab paremat tulevikku.
Seega, ma arvan, et õppimine on arengu alus. Ja loomulikult ka eneseusk, sealt edasi tegutsemine, mille kaudu saada tulemusi ehk et õppima lihtsalt peab.

Ja ma arvan seda, et kui Sa teed seda, mida Sa armastad, siis kokkuvõttes ei ole probleem õppida. Kui Sa elad sellise mindsetiga, et Sul on juba kõik. Et Sul ei ole vaja kuhugi jõuda.

Sa juba oled täiuslik, et Sul on juba praegu nii palju asju, mille üle õnnelik ja tänulik olla, siis kõik see tulevikus millegi saavutamine muutub nö mänguks, millel ei ole sellist kanget “ma pean sinna jõudma” tunnet taga. Pigem on see selline mänglev mänglemine parema tuleviku nimel, ajal, kui Sa juba oled tänulik ja oled juba happy selle üle, mis Sul on.

Ühe webinari järel küsis keegi Sinult tabavalt ühe küsimuse, mille keskse idee ka siinkohal ära kasutame. Nimelt tõi küsija välja, et tema eesmärk on jõuda selleni, kuhu Sa jõudnud oled ehk et miljoni dollarilise müügikäibeni kuus, kuid mis Sinu enda eesmärk praeguseks on ehk et miks Sa teed, mida Sa teed?

No miks me teeme seda, mida me teeme? Alguses me teeme seda enda eesmärkide nimel. Nagu tüüpiline inimene ikka tahab oma maja ja oma autot ja oma la-la-laaa. Kui ta need asjad lõpuks saanud on ning ennast pangalaenudega kinni tõmmanud on, siis lõpuks tuleb välja, et ta tahab hoopis rannaliival istuda ning teha midagi, millel on rohkem mõtet.

Mina ei ole selline, kellel on vaja oma maja, oma autot ja oma asju. Minu eesmärk on teha midagi sellist, mis on äge, millel on mingi mõte. Miks ma seda teen? Ma tunnen, et ma teen seda, milleks ma olen siia loodud ja mis on minu kirg. See, mida ma teen, on seesama, millest ma naudingut saan ning see on üks suur tore lahe mäng, mida me mängime.

Minu eesmärk on aidata paljusid inimesi ning ettevõtteid loomaks midagi sellist, mis tekitab maailmas rohkem vabadust, sisu, õnnelikkust ja ka rahalist vabadust.

Sellest tulenevalt on ka kogu see süsteem, kuidas me oma äri juhime, selline, et inimesed leiaksid enda kutsumuse, saaksid olla vabad ja teha midagi, millel on mingi mõte.
Et luua neid brände ja tooteid, millega mitte lihtsalt raha teenida, vaid millel on mingi sügavam tähendus.

Ja kujutage nüüd ette, kui aidata sadu ja tuhandeid inimesi, leidmaks neile sellise töö ja rolli, mis aitab neil olla nemad ise, annab neile vabaduse teha seda kohas, kus ja milla nad seda tahavad ning autonoomia otsustada, kuidas.

Sellest saaks väga ilus kunstiline mäng, mis muudab sõna “töö” pigem kutsumuseks ja naudinguks ja sügavamaks tähenduseks. Selline sõna “töö” kaob siis ära ning see, mida me teeme, on see, milleks me oleme siia maailma loodud.

Soov ja siht ongi jõuda sellise süsteemini ning aidata ettevõtetel üle maailma luua sellist süsteemi, mis võimaldaks kodust töötades luua kõike seda, millest ma just rääkisin.

Iga-aastaselt korraldatatav company summit, millest viimane toimus vaid mõned nädalad tagasi, aprilli alguses Filipiinidel

Ehk teisisõnu on teil hulk töötajaid, kes saavad läbi töötegemise tegeleda sellega, mis neid õnnelikuks teeb? 

Minu meelest peakski üks ettevõte olema selline, mis aitab inimesel leida tema kutsumust ja seda, mis teda tõeliselt õnnelikuks teeb. Ma jah pean oluliseks seda, et iga inimene saaks teha seda, milleks ta siia maailma on loodud, ja seda kõike mitte endale hoidma, vaid ka teistega jagama.

Sest lõppkokkuvõttes on inimene õnnelik siis, kui ta saab ennast siin maailmas rakendada ja seda maailma kuidagi läbi iseenda arengu paremaks teha. Ühesõnaga, et saad ise aina paremaks ja muudad seeläbi seda, kus Sa elad, samuti paremaks.


Amazon  Estonia  Aastakonverents

Reede, 26.04.2019
Olümpia Hotel Blu
www.amazonestonia.ee

Intervjueeris: Kristi Märk

Lisainfo: Tony&Vik
Viktor Villand jõudis läbi Amazoni 2.5 aastaga nullist miljoni dollarini kuus

Artikkel

Kuidas Amazonis müües paremini toime tulla?

juuni 06, 2018

Internetiturundaja ja koolitaja Egle Raadik-Gonchev jagas Amazon Eesti konverentsil infokilde, kuidas Amazonis paremini toime tulla. Ta rääkis, et Amazoni kirjeldatakse internetiruumis kui 800 kilost gorillat (sellist looma reaalselt ei eksisteeri). „See, et Amazon on nii suureks kasvanud, ei osatud mõned aastad tagasi oodata,“ ütles Raadik-Gonchev.

Raadio

Kuidas Eesti ettevõtjad oma tooteid Amazoni viivad?

mai 16, 2018

Äripäeva raadiosaates Globaalne pilk rääkisid Scandinavian OÜ juhatuse liige, internetiturundaja ja koolitaja Egle Raadik-Gonchev ja Amazoni agentuuri Digital Merchant asutaja Mihkel Moosel, kuidas Eesti ettevõtjad oma tooteid maailma suurimatesse digipoodidesse viivad.